Az Outdoor műfajról (outdoor: szabadban végzett) Szakértők kutatásai szerint egy előadás során elhangzó információknak csupán mintegy
5%- a marad meg a hallgatóság fejében.
Ábrákkal illusztrált előadás esetében ez a szám lehet 12% is, azonban egy személyesen
megtapasztalt és átélt élmény legalább 6o%ban beépül a tudáskészletünkbe.
E felismerés alapján terjedt el a '70-es években, először tengerentúli nagyvállalatok
körében az outdoor tevékenység.
Ennek során a napjuk legnagyobb részét az irodában töltő vállalati felsővezetők
kikerülnek a természetbe, olyan helyre, ahol a város zajától való elszakadás már
önmagában is jó állapotot teremt a tréning mondanivalójának befogadására.
A nagy körültekintéssel, a minden egyes cég saját vállalati belső kultúrájának
feltérképezésével kialakított gyakorlatsorok pedig így pontosan azokat a részterületeket
fejlesztik, amire a vállalati vezetés koncentrálni kíván.
|